Interessant ist hier ein neogaf thread indem Hinweise zu Source 2 gesammelt wurden.
Zitat: Everything in this package is a new game. It's all the Dota assets and code ported over to Source 2. That's why Hammer is different. That's why the console is different. Guys. Valve just soft launched the entire Source 2 engine. EDIT: Because people are asking for proof. Everything that would share a name with Source is named '...2'. That's 'engine2.dll', 'vconsole2.exe', 'vphysics2.dll'. When you go to open a map in Hammer, it asks for .vmap files. One of the other options is '.vmf (Source 1.0)' files. Screenshot (thanks /u/darkmio) The fucking console is redone. There is a new Key-Value like format (that i'm gonna call KV2). It is type safe. It looks like this: http://pastebin.com/RVQtkv1j. EDIT: Looks like my name isn't going to stick. The engine calls them 'Schema Files', written by CSchemaTextWriter. (Voided found this) EDIT2 (Probably the strongest evidence): That script also allows for different dlls to load and render different assets (vmaps are rendered by worldrenderer.dll, etc). This is quite a bit different from Source 1, as they had a large number of things in the engine libraries. This bit alone would indicate a significant amount of engine work has been done to split these bits out of the engine and into their own libraries. EDIT: hey RPS i changed this paragraph, so you guys should probably use the updated paragraph as it's more correct. EDIT3: lol, source2 apparently support fax machines. (VoiDeD found this) (source: http://privatepaste.com/513891c5dc ) Looks like the Tiff Library EDIT4: from /u/nellody: https://developer.valvesoftware.com/...w_outliner.png notice the 'source2' in the path. EDIT: the general consensus around the source reverse engineering community is that this is really source 2. EDIT: hi neogaf. EDIT: 3:01:56 AM <@VoiDeD> there's l4d3 crap all over the vscript code EDIT: 'CSource2EntitySystem' is a class name. (thanks Netshroud) |
Einige Punkte zusammengefasst:
- bei den Inhalten handelt es sich um ein komplett neues Spiel
- alle Inhalte übertragen auf Source 2
- neue Konsole und Hammer Editor
- will man eine Karte öffnen dann sucht Hammer nach .vmap aber es gibt auch die Option für .vmf(Source 1.0)
Außerdem:
https://developer.valvesoftware.com/w/images/3/35/Tileset_new_outliner.png
https://twitter.com/SteamDB/status/497516483229257728/photo/1
Warum poste ich das hier? Zunächst heißt es das valve langsam die Mod tools testen möchte die ja für source 2 einfacher und zugänglicher gemacht werden sollen. Valve hat außerdem passend zu steam os ein überarbeitete Oberfläche für steam herausgebracht.
Eine Vermutung von mir ist das valve langsam und durch Nutzer getestet alle Vorbereitungen für Source 2 auf den Weg bringt. Das Inhalte von Left4Dead und Dota übertragen wurden, könnte auch bedeuten das man übergreifend spielen kann.
Das würde eine Brücke zwischen schwächeren und neuen PCs schlagen. Trotzdem wäre es eine gute Unterstützung für die erscheinenden steam machines und mit mod/workshop Unterstützung zum Erscheinungstermin hätten half life fans schnell Möglichkeiten für Nachschub zu sorgen.
So könnte uns also eine Veröffentlichung von Source 2+Steam OS und steam machines in 2015 erwarten. Was meint Ihr?
Ach ja und noch eine Videozusammenfassung zum Thema:
https://www.youtube.com/watch?v=N7pbCj3xyMk&feature=youtu.be