Valve folgt dem Rhythmus eines wöchentlichen Updates für CS:GO und liefert diesmal einige Verbesserungen für den Taktik-Shooter. Unter anderem können nun auch alte Demo-Aufnahmen abgespielt werden, indem einfach die passende, ältere Version der Map heruntergeladen wird. Dies wird aktuell für die Karten Dust2, Nuke und Inferno unterstützt. Auch wurde die Form des Rauchs von Rauchgranaten überarbeitet. Hier zunächst der gesamte Changelog:
- [ MISC ]
- Playing a demo recorded on a workshop map will attempt to automatically download and display that workshop map.
- Added a convar cl_download_demoplayer to control whether demo player is allowed to download external resources, defaults to 1 allowing downloads from workshop, allows 2 for downloading all other external resources that could be referenced by community server.
- Added engine support for versioning official maps, so demo playback will seamlessly download and load matching version of the map when playing back older demos. ( Currently supports Nuke, Inferno, Dust2 )
- Fixed rare crashes in HUD when game events were received before HUD elements were fully loaded.
- [ GAMEPLAY ]
- Additional minor buffs to the Aug and Sig.
- Smoke grenades have been adjusted to make their view-obscuring overlay match the smoke volume shape more precisely as well as some other minor fixes.
- [ SPECTATING ]
- Spectating a flashed player via GOTV now shows an additional effect and icon to indicate blindness without obscuring the spectators view.
- Fixed a case where GOTV spectator would get the round radar template instead of the square one.
- Grenade trajectories are now on by default in spectator x-ray view. Convar sv_grenade_trajectory_time_spectator will adjust visible trail duration.
- [ MAPS ]
- Made a pass at incorporating some lessons learned from Mirage to original maps. Also, bug fixes.
- De_Inferno:
- Widened apartment hallway near A
- Replaced red car in middle with solid cover
- Fixed radar naming on haycart
- Improved visibility
- De_Nuke:
- Added radar names
- Bug fixes
- Improved visibility
- De_Dust2:
- Improved visibility
- Bug fixes
- De_Aztec:
- Improved visibility
- De_Train:
- Improved visibility
Die Level-Designer haben außerdem ein paar Lektionen, die sie beim Entwerfen der neuesten Map Mirage gelernt haben, auf einige der alten Karten übertragen. So wurden manche Stellen etwas vereinfacht, damit Gegner leichter erkennbar werden. Zudem sind die Radar-Positionsnamen auf der Karte Nuke wieder eingeführt worden.
Bisher wurden diese Änderungen allerdings noch nicht auf die sogenannten SE-Maps übertragen, bei denen Nebel, Hühner und weitere Details deaktiviert sind.