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CS: Global Offensive

Update bringt neues Zuschauer-UI

31.08.2012 | 14:42 Uhr | von pyth
5.875 Hits
6 Kommentare
1 viewing
Über Nacht hat Valve ein Update für Counter-Strike: Global Offensive veröffentlicht, welches mehrere kleine Anpassungen mitbringt, aber auch neue Funktionalitäten einführt. So gibt es jetzt eine neue Benutzeroberfläche für Zuschauer und tote Spieler. Darin werden am Bildschirmrand Gesundheit, Rüstung, Waffe und Name aller Spieler angezeigt, um einen schnellen Überblick zu gewähren. Auch neu ist der "Röntgenblick", eine farbliche Umrandung von noch lebenden Teammitglieder durch Wände hindurch. Beides wird auf einem Screenshot im CS-Blog demonstriert. Der gesamte Changelog:

  • [ Gameplay ]
  • Adjusted footstep volume fade out and maximum audible distance to match source/1.6.
  • Increased default Casual match length to 15 rounds.
  • Fixed an issue that caused the AWP to zoom to the wrong level after reloading.
  • Tuned flinch aimpunch values.
  • Fixed a bug in the penetration code that incorrectly determined the exit spot as being not solid when it was which allowed penetrating much further than it should have.

  • [ UI ]
  • Added x-ray vision of own teammates for dead players.
  • Added new spectator UI that shows both team’s active weapon, player name, health, armor, etc, when spectating a 10 player match.
  • Added a new convar "sv_competitive_official_5v5" that:
  • o Forces a match to display 5v5 scoreboards regardless of maxplayers setting ( Allows setting maxplayers to 12 to allow spectators into a 5v5 match ).
  • o Allows connected spectators to see both teams in x-ray.
  • Added support for international characters in play with friends lobby chat.
  • Fixed an issue that caused the mouse cursor to reset its mouse position when clicking on the UI when the window didn't have focus.
  • Fixed being able to open the radio menu when you were an observer.
  • You can't toggle the scoreboard in half-time now
  • Fixed the scoreboard win animation firing before the scoreboard was told to come up in the end match state and was usually missed
  • The countdown timer now flashes prior to the start of a match.

  • [ General ]
  • Reduced frequency of polling server console to save CPU.
  • Fixed a rare crash when applying decals.
  • Significantly improved precision of dedicated server frames to match tickrate.
  • Clamped dedicated server fps to match quantized tickrate.
  • Fixed two exploits. One that would allow players to see out of smoke with much more clarity than players could see them if they were boosted up while inside the smoke volume. Also made the smoke a tad shorter/smaller. Two, fixed players being able to see through a few trains out of the corner of their screens on de_train and de_train_se. Thanks Volcano.
  • Fixed messages in scoreboard overlapping at end match.
  • To pass a vote in competitive mode, all eligible voters minus one must now vote yes

  • [ Community Servers ]
  • Fixed cases when values of some convars set on community servers would not correctly replicate to clients.
  • Game modes configuration file now specifies cfg files to exec instead of keyvalue pairs of convars to make it easier for server operators to configure their game modes. To tweak game modes it would be sufficient to provide gamemode_competitive_server.cfg and _server.cfg files for other game modes which will exec after stock cfg files.
  • Linux: running srcds_run with -autoupdate will now update the server during hibernation, in addition to changelevel.
  • Fixed an issue that was limiting connectivity to community servers to only 25 players.
  • Deprecated mp_ggtr_rounds_per_half. Use mp_maxrounds instead.
  • Changed timelimit matches to stop at round end instead of exactly when the limit expires.
Eine der wichtigeren Änderungen durch den Patch ist das Angleichen des Schrittgeräuschverhaltens an das der Vorgängerspiele CS 1.6 und Source. Des Weiteren wurde das seit dem letzten Update integrierte Zucken des Sichtfeldes bei Beschuss aufgrund vieler kritischen Stimmen aus der Community stark reduziert, sodass es jetzt kaum noch auffällt.

CS: Global Offensive

Genre: Shooter
Engine: Source
Entwickler: Valve
Release: 21. August 2012
Plattform: PC, Xbox 360, PS3, Mac

Kommentare (6)
Kommentar schreiben | Erweiterten Kommentar schreiben | Kommentare im Forum Seiten (1):  [1]


# 1
Voodoo1988
ON
ich sehe immer noch keinen updatelog auf steam.

Hab schon vorhin 30 mb runtergeladen und wusste (vor dieser news)
nicht was ich überhaupt runtergeladen hab :D

Danke
Post 31.08.2012, 15:46 Uhr
# 2
ShinYaiba
ON
Die Änderung beim Vote-System ist sehr begrüßenswert
Post 31.08.2012, 15:49 Uhr
# 3
Kyle07
ON
Röntgenblick nervt. Der kommt bei mir immer zum Einsatz, egal ob Teammate hinter Wand oder nicht.
Post 31.08.2012, 16:02 Uhr
# 4
Light08
ON
*rechts auf liste guck* "Gabe" hm... GabeN? :D

*auf die umrandung guck* "BOT Gabe" Schade .. :C
Post 31.08.2012, 16:51 Uhr
# 5
Don Sanchez
ON
Haha, Left 4 Dead anyone?

Den Einfluss der Entwickler dessen wie Chet merkt man hier mal wieder deutlich finde ich. xD
Jetzt gibt es also auch in Counter-Strike Glows/Outlines, und sie sehen auch ähnlich aus:


Post 31.08.2012, 18:23 Uhr
# 6
ilv
ON
Zitat:
Original von Don Sanchez

Haha, Left 4 Dead anyone?

Den Einfluss der Entwickler dessen wie Chet merkt man hier mal wieder deutlich finde ich. xD
Jetzt gibt es also auch in Counter-Strike Glows/Outlines, und sie sehen auch ähnlich aus:




Wow, du bist ja ein ganz schlauer! Das benutzen die doch mittlerweile überall. TF2/ Portal 2 etc.
Post 02.09.2012, 10:04 Uhr


Seiten (1):  [1]


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