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    NEWS 

Steam

Client- und SDK-Update veröffentlicht

15.06.2009 | 23:28 Uhr | von Trineas
7.125 Hits
9 Kommentare
1 viewing
Valve hat heute Nacht einen kleinen Patch für den Steam-Client veröffentlicht. Dieser soll einen Bug beheben, der bewirkte, dass gekaufte Spiele nicht korrekt in der Games-Liste angezeigt werden. Außerdem wurde die Beta-Phase des Source-SDK-Updates beendet. Team Fortress 2-Mapper dürfen sich über die editierbaren Rohversionen von mehreren TF2-Levels freuen. Der komplette Changelog:

  • Steam Client

  • Fixed issue where apps would not appear in the Games list


  • Source SDK

  • Added source files for ten shipping TF2 maps
  • o arena_lumberyard
  • o arena_ravine
  • o cp_badlands
  • o cp_dustbowl
  • o cp_granary
  • o cp_gravelpit
  • o ctf_2fort
  • o pl_badwater
  • o pl_goldrush
  • o tc_hydro
  • Updated shadercompile binaries and added missing DLL needed for shader compilation


  • SDK Tools

  • Fixed the issues with the following tools: height2ssbump, normal2ssbump, pfm2tga, splitskybox, vbspinfo, vmt_tweak, vmtcheck, shadercompile
  • Fixed an issue in studiomdl pertaining to $shadowlod


  • Hammer

  • The texture browser automatically ignores most textures that cannot be placed on brushes or displacements, as well as anything inside a .svn folder for those using svn as their choice of versioning software.
  • Added additional auto visgroups for sprites and cubemaps
  • Separated the VRAD calls into two sequential while using HDR (-ldr and –hdr) instead of –both
  • Model browser is now created once per session
  • Displacement brush dial now has greater range
  • Added a stop button to sound previews


  • SDK Launcher

  • Added the ability to edit game configurations with vconfig


  • Source Code

  • Added a new template mod that replaces the old 'advanced' source . This template has options for teams,classes, sprinting, prone, stamina, etc.
  • Added shader source; fxc.exe, psa.exe and vsa.exe must be placed into the dx9sdk\utilities folder and you must modify materialsystem\stdshaders\buildsdkshaders.bat to set your paths.
  • Most tonemap controller options now work in multiplayer. The 'template mod' map 'sdk_teams_hdr' demonstrates this.
  • All three mod types by default mount the required appids – Multiplayer uses 218 and mounts 320 for example. Gameinfo.txt contains a new entry 'AdditionalAppId' for this purpose.
  • Particle systems can now be defined with a per-map manifest, similar to soundscapes.
  • Fixed a number of issues which caused the server to not compile in linux


  • Multiplayer Source Code

  • Players animate with the new animation system that came along with TF2.
  • Fixed third person animations and all effects
  • Fixed SLAM issues
  • Fixed Use of UTIL_GetLocalPlayer on the server in various locations
  • Fixed a number of other bugs / asserts


  • Singleplayer Source Code

  • Fixed a number of issues preventing the source from functioning correctly
  • Added new vehicle "hl2buggy" so that users may have both the charger and the old buggy.•
Das Update bezieht sich auf das SDK der Orange Box-Spiele und hat nichts mit den Authoring Tools von Left 4 Dead zu tun. Wie immer werden die Updates von Steam automatisch runtergeladen und installiert.

Kommentare (9)
Kommentar schreiben | Erweiterten Kommentar schreiben | Kommentare im Forum Seiten (1):  [1]


# 1
Speedy Gonzalez
ON
fande es schade dass es für die beta phase für den clienten keine releasenotes bzw einen changelog thread im steam forum gab. auch wenn es nur eine änderung war möchte man doch erfahren um was es sich bei der beta handelt ;)

nächste mal kommts bestimmt wieder ^^

aber immer wieder schön wenn was gefixt wird
Post 16.06.2009, 08:33 Uhr
# 2
tman
ON
die editierbaren Rohversionen sind eine schöne Sache ! Jetzt noch ein paar die editierbaren Rohversionen für L4D und alles ist schön :)
Post 16.06.2009, 09:04 Uhr
# 3
Axiales_Widerstandsmoment
ON
Öhmmm... wo genau sind denn die editierbaren TF2-Maps???

Edit: Lösung gefunden (ausm Steam-Forum): Einfach im Source SDK Menü "Refresh SDK Content" durchführen.
Post 16.06.2009, 09:20 Uhr
# 4
HurrDurr
ON
Die findest du im SDK Kit, dort kannst du dann die Maps bearbeiten.
Also z.B. einen Baum hinbauen, eine Lore einbauen, dass es eine Payload Map wird usw...
Post 16.06.2009, 09:34 Uhr
# 5
Fear 4 Fun
ON
Geile sache !!! ^^

Mehr fällt mir dazu net ein !! :D
Post 16.06.2009, 09:37 Uhr
# 6
schaf-_-
ON
YEAHYEAH

Added additional auto visgroups for sprites and cubemaps

die cubemaps zu gruppieren ging mir bisher am meisten auf den sack, danke valve :)
Post 16.06.2009, 10:03 Uhr
# 7
Nutomic
ON
Naja die Maps hab ich eh schon selber decompiled, aber das Update für den Texturbrowser ist cool :)
Post 16.06.2009, 10:34 Uhr
# 8
MaikBey
ON
Zitat:
Original von Axiales_Widerstandsmoment

Öhmmm... wo genau sind denn die editierbaren TF2-Maps???

Edit: Lösung gefunden (ausm Steam-Forum): Einfach im Source SDK Menü "Refresh SDK Content" durchführen.


danke :-D
Post 16.06.2009, 11:14 Uhr
# 9
bratZHeadhunter
ON
lol da werden wir ja bald ein 2Fort_extended sehen oder? :D
Post 16.06.2009, 12:22 Uhr


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