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Steam Client- und SDK-Update veröffentlicht
15.06.2009 | 23:28 Uhr | von Trineas
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7.125 Hits
9 Kommentare 1 viewing
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Valve hat heute Nacht einen kleinen Patch für den Steam-Client veröffentlicht. Dieser soll einen Bug beheben, der bewirkte, dass gekaufte Spiele nicht korrekt in der Games-Liste angezeigt werden. Außerdem wurde die Beta-Phase des Source-SDK-Updates beendet. Team Fortress 2-Mapper dürfen sich über die editierbaren Rohversionen von mehreren TF2-Levels freuen. Der komplette Changelog:
- Steam Client
- Fixed issue where apps would not appear in the Games list
- Source SDK
- Added source files for ten shipping TF2 maps
- o arena_lumberyard
- o arena_ravine
- o cp_badlands
- o cp_dustbowl
- o cp_granary
- o cp_gravelpit
- o ctf_2fort
- o pl_badwater
- o pl_goldrush
- o tc_hydro
- Updated shadercompile binaries and added missing DLL needed for shader compilation
- SDK Tools
- Fixed the issues with the following tools: height2ssbump, normal2ssbump, pfm2tga, splitskybox, vbspinfo, vmt_tweak, vmtcheck, shadercompile
- Fixed an issue in studiomdl pertaining to $shadowlod
- Hammer
- The texture browser automatically ignores most textures that cannot be placed on brushes or displacements, as well as anything inside a .svn folder for those using svn as their choice of versioning software.
- Added additional auto visgroups for sprites and cubemaps
- Separated the VRAD calls into two sequential while using HDR (-ldr and –hdr) instead of –both
- Model browser is now created once per session
- Displacement brush dial now has greater range
- Added a stop button to sound previews
- SDK Launcher
- Added the ability to edit game configurations with vconfig
- Source Code
- Added a new template mod that replaces the old 'advanced' source . This template has options for teams,classes, sprinting, prone, stamina, etc.
- Added shader source; fxc.exe, psa.exe and vsa.exe must be placed into the dx9sdk\utilities folder and you must modify materialsystem\stdshaders\buildsdkshaders.bat to set your paths.
- Most tonemap controller options now work in multiplayer. The 'template mod' map 'sdk_teams_hdr' demonstrates this.
- All three mod types by default mount the required appids – Multiplayer uses 218 and mounts 320 for example. Gameinfo.txt contains a new entry 'AdditionalAppId' for this purpose.
- Particle systems can now be defined with a per-map manifest, similar to soundscapes.
- Fixed a number of issues which caused the server to not compile in linux
- Multiplayer Source Code
- Players animate with the new animation system that came along with TF2.
- Fixed third person animations and all effects
- Fixed SLAM issues
- Fixed Use of UTIL_GetLocalPlayer on the server in various locations
- Fixed a number of other bugs / asserts
- Singleplayer Source Code
- Fixed a number of issues preventing the source from functioning correctly
- Added new vehicle "hl2buggy" so that users may have both the charger and the old buggy.•
Das Update bezieht sich auf das SDK der Orange Box-Spiele und hat nichts mit den Authoring Tools von Left 4 Dead zu tun. Wie immer werden die Updates von Steam automatisch runtergeladen und installiert.
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fande es schade dass es für die beta phase für den clienten keine releasenotes bzw einen changelog thread im steam forum gab. auch wenn es nur eine änderung war möchte man doch erfahren um was es sich bei der beta handelt
nächste mal kommts bestimmt wieder
aber immer wieder schön wenn was gefixt wird
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16.06.2009, 08:33 Uhr |
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die editierbaren Rohversionen sind eine schöne Sache ! Jetzt noch ein paar die editierbaren Rohversionen für L4D und alles ist schön
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16.06.2009, 09:04 Uhr |
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Öhmmm... wo genau sind denn die editierbaren TF2-Maps???
Edit: Lösung gefunden (ausm Steam-Forum): Einfach im Source SDK Menü "Refresh SDK Content" durchführen.
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16.06.2009, 09:20 Uhr |
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Die findest du im SDK Kit, dort kannst du dann die Maps bearbeiten.
Also z.B. einen Baum hinbauen, eine Lore einbauen, dass es eine Payload Map wird usw...
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16.06.2009, 09:34 Uhr |
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Geile sache !!!
Mehr fällt mir dazu net ein !!
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16.06.2009, 09:37 Uhr |
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YEAHYEAH
Added additional auto visgroups for sprites and cubemaps
die cubemaps zu gruppieren ging mir bisher am meisten auf den sack, danke valve
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16.06.2009, 10:03 Uhr |
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Naja die Maps hab ich eh schon selber decompiled, aber das Update für den Texturbrowser ist cool
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16.06.2009, 10:34 Uhr |
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Zitat: Original von Axiales_Widerstandsmoment Öhmmm... wo genau sind denn die editierbaren TF2-Maps???
Edit: Lösung gefunden (ausm Steam-Forum): Einfach im Source SDK Menü "Refresh SDK Content" durchführen.
| danke
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16.06.2009, 11:14 Uhr |
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lol da werden wir ja bald ein 2Fort_extended sehen oder?
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16.06.2009, 12:22 Uhr |
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