Seit rund einem Monat ist klar, dass die Multiplayer-Mod
Pirates, Vikings & Knights II mit der Beta 2.2 keine großen Sprünge machen wird und sich das Mod-Team eher in Richtung Bugfixes und Optimierungen orientiert. Freitag wird die neue Version veröffentlicht - schon jetzt kann der Changelog eingesehen werden. Vorher aber noch ein paar ältere Bilder, die bereits vor rund drei Wochen freigegeben wurden und Änderungen an pvk_arena sowie Effekte für den Spielmodus mit dem Heiligen Gral zeigen:
[screens]23975-23978[/screens]
Viel Text enthält der Changelog, denn es gab viele kleine Änderungen. Richtig interessant ist er sicher nur für PVK-Fans, gewöhnliche Spieler können ihn getrost überspringen oder nur den Teil "Additions" lesen:
- Fixes:
- Fixed arrows sometimes pushing the enemy towards the attacker instead of pushing him away.
- Added a delay before teams can be switched again after joining a team.
- Kegs that explode after the thrower has died no longer increase the special bar.
- Fixed berserking health boost not working correctly when the player already has the health boost for holding the grail
- Fixed Blunderbuss special reload exploit.
- Fixed pickup respawn issue in deathmatch maps.
- Fixed the grail overlay being too bright/obtrusive.
- Fixed attacks doing 1.4x the normal damage against the grail holder.
- Fixed +1 death caused by autoteambalance.
- Fixed some reported client-side crashes.
- Additions:
- Health and armor bars now flash white when getting the instant health and armor bonus for killing the grail carrier.
- Added a hud effect when being healed by the grail.
- Added support for loading maps/mod_textures_mapname.txt for support custom map custom death notices.
- Added Parrot Naming ability. Defaults to Polly (name can be changed in multiplayer advanced options).
- Added Donator Icons.
- Added a status_pvk2 console command which prints name steamid and parrot name for each player.
- Balance:
- Shields now block 80% of explosion damage.
- Damage taken from perfect parry now depends on the size of the opponent's weapon.
- Made keg fuse sound audible from longer distance.
- Chest and Keg Damage from being thrown increased slightly.
- Grail is automatically transferred to the killer of the carrier if close enough.
- The player who kills the grail carrier gets instant full hp and armor.
- Halved perfect block penalty damage.
- Parrots and crows are now mortal enemies, They also do less dmg to each other so that they dont die instant contact.
- Crows now add some special when killed.
Nicht erst nach dem Release der 2.2, sondern schon jetzt wird an der nächsten Version 2.3 gearbeitet, die wieder größere Neuerungen enthalten dürfte. So ist etwa eine neue Klasse "Gestir" angekündigt, die unter anderem einen Speer tragen darf.