Nicht ganz
zwei Monate nach dem ersten Release der Multiplayer-Coop-Modifikation
Modular Combat ist gestern eine neue Version veröffentlicht worden. Folgende Neuerungen wurden angegeben:
- General
- Episode II is not a requirement!
- New monster: Antlion Worker
- Votable gamemodes
- Particle effects are back! The game looks better than ever!
- Improved the module usage system...you can now tell if a module is recharging
- Revamped whole AI system! We now have on-the-fly control over how easy or hard our monsters are....and we are giving that control to you, the players, as well!
- Added tons of CVars to give server admins control over their abilities!
- Modules
- Kamikazi Crow. Active. Spawn up to 3 crows that will attack enemies on sight by exploding in their face.
- Jetpack. Active. Use the Jetpack to reach high places.
- Freeze Bomb. Active. Throw a grenade which freezes enemies for 0.5...5 seconds.
- MIRV Grenade. Active. Throw a grenade which explodes into 4 MIRVlets.
- Poison Resist. Passive. You are 33% more resistant to poison (only costs 3 points!).
Der Antlion Worker ist also ein neuer Gegner, trotzdem wird Episode Two nicht benötigt, um Modular Combat spielen zu können. Des Weiteren wurde an Effekten und KI gearbeitet und diverse Ausrüstungsgegenstände, wie verschiedene Granaten und Eigenschaften sind hinzugekommen.
Herunterladen kann man die Modifikation hier:
Da Modular Combat Half-Life 2: Deathmatch zur Vorlage hat, ist das File dementsprechend klein. Es lohnt sich, die Modifikation zumindest einmal anzutesten. Sobald es wieder Neuigkeiten geben sollte, werden wir wieder darüber berichten.