Noch einmal verbessern möchten die Entwickler von
Eternal Silence die
Beta 3. Geschehen soll das mit einem kleinen Patch, der vor allem durch Balanceänderungen und weitere Details das Gameplay optimieren soll. Natürlich werden zudem auch ein paar Bugs behoben. Herunterladen kann man die neue Version sowie die dafür benötigte Version 3.0 über die nachfolgenden Links:
Wem an der Mod schon in Version 3.0 irgendetwas unangenehm aufgefallen ist, der kann wie immer im Changelog nachschauen, was genau geändert wurde:
- Additions
- Added mine dropper to bomber gunner. Allows them to lose fighters.
- Added a button above the gunship spawn so you can spawn at
- your home base at all times
- Added Target last attacker control
- Added cl_crosshair_inf console commands to customize crosshair
- size and color
- Customizable phase time on per-map basis (see worldspawn)
- Players now get points for killing nukes
- Bugfixes
- Optimized lighting effect for napalm projectiles
- Dead capital ships no longer render their hangars.
- Anti-desertion actually works now
- Gunships no longer give "Land Here" objective when hangar is locked
- Passengers now hear incoming missile warnings
- Commands for targeting enemies no longer include missiles
- Ship cannons fired indoors are easier to hit with.
- Bombers now appropriatly get damage from their own bombs
- Removed UTF corvette hole
- Balance
- Reduced grenade launcher damage by 25%
- Reduced grenade launcher clip from 5 to 4
- Increased bomber damage by 50%
- Increased bomber range slightly
- Removed bomber movement limitation while charging
- Decreased flamethrower range by 40%
- Decreased flametrap duration and size by 50%
- Changed the way subsystem capturing functions to disable
- spawns quicker during a battle
- Evened capital ship damage so attackers won't lose by default
- Reduced Interceptor and Heavy Fighter ammo to make them more
- dependent on rearming
- Increased attack phase time
- Decreased Swarm Missile Range from 500 to 420
- Increased NGM Fighter HP to make it more competitive (450,280)
- to (550,300) [UTF = (500,280)]
- Increased gunship gun firing rate
Nach dem Beheben der größeren Fehler und Probleme werden sich die ES-Entwickler nun wieder etwas länger Zeit lassen, um einen großen Patch 3.2 erstellen zu können. Mit neuem Content und speziell neuen Spielmodi darf laut Vorankündigung gerechnet werden. Bis dahin empfiehlt das Mod-Team zusätzlich zu den enthaltenen Maps die erste Custom-Map. Den Kampfplatz für reine Infanteriekämpfe mit dem Namen cp_warpath kann man
hier herunterladen, Bilder sind unten im Anhang.