Nach einigen Wochen Pause bekam die kostenpflichtige Version von
Garry's Mod ein neues Update spendiert. Zahlreiche Bugs wurden gefixt und einige Crashes sollten nun der Vergangenheit angehören. Auch wurden einige Probleme mit dem Team Fortress 2 Content behoben. Es funktioniert nun auch der Fingerposer mit den neun TF2-Charakteren und auch die Sentry Guns fallen nun nicht mehr halb durch den Boden. Der komplette Changelog im Detail:
- Fingerposer now works with TF2 models
- Improved fingerposer UI accuracy
- Added GUI Skin chooser
- Added content mount chooser
- Added code to fix TF2 turrets spawning with unusable physics object
- Restricted content mounted by default
- Various player model fixes (Thanks to Nickolas George)
- Removed unused, exploitable commands (spectate etc)
- NPC Turrets now spawn facing away from you
- Separated lamps and lights from undo and limits
- Added Shield icon to Admin Only entities
- Added 'description' popups to context menu fields
- Fixed maxplayers not changing when starting a listen server after playing single player
- Fixed Barnacle crash
- Fixed Metropolice crash
- Fixed rare startup crash due to localization
- Fixed player spawned vehicle count being wrong
- Fixed some attributes not changing when clicking a light
- Fixed numberwang not working if textarea had key focus
- Fixed Lua error when putting an invalid number into numberwang
- Fixed crash when physgunning weapons into players
- Added lua_reloadents (for lua coders, to reload all Lua entities)
- Added some missing TF2 map icons (Thanks Namelezz)
Das Update wird wie immer automatisch runtergeladen und installiert, sobald ihr Steam (neu)startet. Für Abwechslung könnte die Garry's Mod-Mod
ReDead sorgen, die wir euch vor wenigen Tagen vorgestellt haben. Mehr Infos, Screenshots und einen Downloadlink dazu findet ihr
dieser News.