Ein neues Source SDK-Update ist gestern veröffentlicht worden. Damit endet gleichzeitig die
Beta-Phase, in der die neue Version auf Fehler geprüft wurde.
Die wichtigste Neuerung ist, dass mittels einer Dropdown-Liste jetzt zwischen der Orange Box-Engine und der älteren Engine Episode 1 gewechselt werden kann. Ansonsten gibt es im Map-Editor Hammer zwei neue Vorschaumodi für das Lighting und ein paar Bugfixes:
- Enhancements
- Added a drop-down list in the SDK Launcher that allows the user to switch between The Orange Box engine and the Half-Life 2: Episode One engine
- Two new lighting preview modes are available in Hammer
- Models are automatically centered when loaded in Faceposer
- Bug Fixes
- Fixed crash and corrupt configurations for users that don’t own any Orange Box games
- Resolved issues with building models for any games that use the Half-Life 2: Episode 1 engine
- Fixed crashes in Hammer and Faceposer when HL2 is set to the active game
- Known Issues
- Cannot create shortcuts to Hammer, Faceposer, and Model Viewer
- Linux makefiles for the Orange Box source code are incomplete and will be updated in the next release
- The Particle Editor is not presently included in the Source SDK
- SDK shader code only included with mods built to use Half-Life 2:Episode 1
Wie aus dem letzten Absatz ersichtlicht, gibt es noch einige bekannte Probleme mit der jetzigen Version des Source SDKs. Daher sind für die nächste Zeit weitere Updates und Patches zu erwarten, die diese beheben.