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    NEWS 

Half-Life 2

Source-Engine MP-Update veröffentlicht

12.06.2007 | 21:53 Uhr | von Trineas
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Nach einigen Wochen Pause hat Valve nun wieder mal ein Source-Engine Update veröffentlicht. Dieses wurde bereits seit einiger Zeit als Beta getestet und sollte keine neuen Probleme verursachen. Der Großteil der Bugfixes bezieht sich auf den Multiplayer-Bereich, wo auch der Pure-Server-Modus erweitert wurde.

  • Pure Servers

  • # Servers can now force the client to match the server's files, by becoming a pure server. When a server enables sv_pure, clients who connect and play on the server cannot gain an advantage by modifying the game content. For more information about Pure Servers, click here.


  • Source Engine

  • # In-game server browser only shows human players in the player counts column. Bots column now shows number of bots instead of a "some bots" or "no bots" icon
  • # Fixed servers with bots reporting incorrect number of bots when sv_master_legacy_mode is set to 0
  • # Fixed a server performance problem with queued packets
  • # Increased the maximum rate to 1 megabyte
  • # Added a findflags console command, which can list all cvars with a specified flag. For example: 'findflags server_can_execute' will find all console variables and commands marked with FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE
  • # Cheat protected many cvars and commands
  • # Removed cl_restrict_server_commands to prevent clients from being redirected
  • # Fixed user names reported as "unconnected" when greater than 32k players had connected to the server
  • # Fixed a client crash during authentication
  • # Fixed a crash when mashing the ~ key on disconnect
  • # Fixed a bug with sv_minrate and sv_maxrate not applying properly on the client
  • # Fixed the free roaming camera in SourceTV demos
  • # Fixed cl_language archiving itself and not updating correctly when the language changed
  • # Fixed a voice recording bug that could cause voice dropouts
  • # Fixed a rare crash when spectating in Counter-Strike: Source
Der Pure-Modus kann von Serverbetreibern aktiviert werden und garantiert gleiche Bedingungen für alle Spieler. Jeder nutzt dann die Standard-Models, Texturen und Sounds, mehr Infos zu diesem Modus gibt es bei Valves Developer Community.

Wie immer wird das Update automatisch runtergeladen und installiert, sobald ihr Steam (neu)startet.

Half-Life 2

Genre: Shooter
Engine: Source
Entwickler: Valve
Publisher: Electronic Arts
Release: 16. November 2004
Plattform: PC, Xbox 360, PS3, Mac, Linux
Kaufen: Steam | Amazon

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