Nach dem vielen Feedback in der
Insects Infestation Community und dem Beheben der gröbsten Fehler will sich das Team nun auf den Gameplay-Feinschliff konzentrieren. Natürlich wird es immer wieder auch Bugfixes geben, doch das Augenmerk gilt nun dem Ausbalancieren der Klassen. Das lässt sich auch schon am Changelog leicht erkennen:
- Added: French language
- Added: German language
- Added: Spanish language
- Added: Player resource is now shown in the scoreboard
- Updated: Sound for Weapons, Footsteps, Geastrum, Cactus!
- Updated: All fonts
- Updated: Player need to push FIRE to spawn when dead
- Updated: Cactus now use the same radius as the Geastrum during the creation
- Updated: Jaw use 50% less stamina
- Updated: Heavy Soldier run 2 times faster when rushing
- Updated: Heavy Soldier Health from 350 -> 700
- Updated: Heavy Soldier Armor from 250 -> 375
- Updated: Queen Jaw Attack from 45 -> 20
- Updated: Maximum plants of same type in a radius of 1500 decreased from 4 -> 3
- Updated: Aloes / Reishi / Magic use 20% less particles
- Fixed: Chat text disappear when dieing
- Fixed: NPC Spawn if the pheromone path to the res is not valid
- Fixed: Player spawn when idle
- Fixed: Text is not completely shown on classes / plant selection
- Fixed: mp_timelimit does not work
- Fixed: mp_votemap_round does not work
- Fixed: infinite angle / origin on ii_barricade / ii_crumb
- Fixed: Cactus / Greastrum in DOM map regenerate to 400%
Ein Großteil der Sounds wurde nun auch implementiert, ihr werdet also keine HL2-Waffensounds oder Fußschritte mehr hören. Auch wurden nun weitere Sprachen eingebaut und Schriftarten verändert.
Den Patch könnt ihr hier runterladen:
Insects Infestation - Version Alpha 1.0.3 (Patch)