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Source Mods

SourceForts: Version 1.9.1 released

10.05.2006 | 11:54 Uhr | von Alpha
8.101 Hits
16 Kommentare
1 viewing
Eigentlich hätte der Hotfix für Version 1.9 der Burgenbau-Modifikation SourceForts schon vor einiger Zeit erscheinen sollen. Nun hat es doch "etwas“ länger gedauert als geplant, dafür sind aber auch deutlich mehr Neuerungen in die neue Version mit implantiert worden. Vor allem die Map-Vielfalt wurde deutlich aufgestockt. Der Builder heißt nun Engineer und kann Kisten, welche er gerade transportiert, als Schutzschild verwenden. Das Klassensystem ist ab jetzt limitiert. So können z.B. nur noch 25% der Spieler den beliebten Sniper nehmen. Den kompletten Changelog gibt es weiter unten in der News.

Ein paar frische Bilder aus der aktuellen Version, hat das Team auch online gestellt.

Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail
Hier der komplette Changelog:

  • Fixed
  • Players spawning at enemy spawn area.
  • Bug in spawn code that caused telefragging on spawn.
  • Crash on block destruction while being frozen.
  • Flag getting "stuck" to a player after multiple flag drops.
  • Ammo crates staying open longer than normal when used twice in a
  • row.
  • Game name being reported as "Half-Life 2 Deathmatch" on Metamod.
  • Players not being able to freeze long-flat blocks in combat from
  • certain angles.
  • Players not seeing sparks emitted from their freezing/unfreezing
  • process in combat.
  • Physics bug allowing players to "fly" in combat.
  • Timer now converts to minutes after reaching a certain ammount.

  • Added
  • Class limit system
  • System functions by only allowing a certain percentage of a
  • given class to exist at once. Players attempting to become
  • a "full" class will be denied. A "full" class is any class
  • that prior to joining has more than the designated percentage
  • of players.
  • Scout - 100% (no limit)
  • Engineer - 75%
  • Soldier - 66%
  • Rocketeer - 60%
  • Sniper - 25%
  • New ammocrate model.
  • New menu backgrounds.
  • New intro movie.
  • Music on menu screen.
  • Icon for Steam's "My Games" menu.
  • "Red/Blue team wins!" banner on end of game.
  • Announcer sound when flag is dropped.
  • New art for team and class menus.
  • Block LOD (level of detail) models.
  • Optimized block skins.
  • Physics damage in combat.
  • Panel to display who currently holds the flag.

  • Changed
  • Flag status HUD shows name of player carrying flag if taken.
  • Damage multiplier on unfrozen blocks to allow unfrozen blocks to
  • take more damage before "dying".
  • All loose blocks freeze on end of build round, unless block is
  • in a no-freeze zone.
  • Grenade throwing distance lowered by 20%.
  • Manual flagdrop drops flag from the waist in front of the player,
  • rather than from the head back onto the head. Check is made for
  • obstructions between player and drop point (to prevent dropping
  • through walls).
  • Health charger amount per use increased by 50%.
  • Armor charger amount per use increased by 50%.

  • Class changes
  • Engineer (previously "Builder")
  • Can now use mouse1 to punt carried blocks in combat.
  • Blocks become temporarily frozen while in the freezing process.
  • Carried blocks can be shot out of an Engineer's grasp, except
  • when crouching.
  • Can heal and repair players with the gravity gun with the repair key.
  • Soldier
  • AR2 (pulse rifle) does slightly less damage.
  • Damage of shots fired from the AR2 degrades over distance.

  • Maps
  • Added sf_atrium
  • Added sf_city
  • Added sf_deck
  • Added sf_tallgrass
  • Added sf_tread
  • Removed sf_nowhere
  • Updated sf_tactical to fix the behavior of the build walls when a
  • team controls both switches.
  • Updated sf_rooftop to allow players access to both sides of the map
  • without building.
  • Updated sf_platform
  • Added cubemaps to sf_valley.
  • Fixed issues with sf_valley.
  • Added cubemaps to sf_fieldtrip.
Version 1.9.1 steht ab sofort für euch auf folgenden Mirrors bereit:
Wie immer gilt: Bugs könnt ihr in den offizellen Foren melden.

SourceForts

Engine: Source Mod
Typ: Multiplayer
Released: 22.02.2005
Tags:  First Person, Fun oder Arcade, Klassensystem, Team gegen Team

Kommentare (16)
Kommentar schreiben | Erweiterten Kommentar schreiben Seiten (1):  [1]


# 1
Tool8
ON
sehr nice, das Spiel macht verdammt spaß, find ich ^^
Post 10.05.2006, 11:59 Uhr
# 2
Alpha
ON
Finde ich auch. Die neue Version gefällt mir deutlich besser als frühere.
Das Gras auf Bild 2 ist doch auch neu, oder?
Post 10.05.2006, 12:12 Uhr
# 3
kamekatzeking
ON
:)
Post 10.05.2006, 12:21 Uhr
# 4
kamekatzeking
ON
jo alpha das ist neu :)
Post 10.05.2006, 12:23 Uhr
# 5
MasterX
ON
gibts denn viele server,oder lohnt es sich nich den/die mod zu saugen???
Post 10.05.2006, 12:48 Uhr
# 6
T-Virus
ON
Sauber :) werd mich vllt mal mit den Codern in Kontak setzen wie die das Klassen system realisiert haben ;D hab ein eigenes aber das Funkt nicht sehr gut :(
Post 10.05.2006, 12:56 Uhr
# 7
M.$nake
ON
Gut!!! :)
Post 10.05.2006, 13:07 Uhr
# 8
MasterX
ON
hab mir die mod gesaugt,naja nich so toll!!!EIN server,der laggt wie sau...
Post 10.05.2006, 13:15 Uhr
# 9
Tranquillity
ON
Scheint eine lustige Mod zu sein. ;)
Post 10.05.2006, 13:19 Uhr
# 10
Alpha
ON
Also ich hatte heute morgen 12 Server zur Auswahl. ;)
Post 10.05.2006, 13:23 Uhr
# 11
froehlich3sk1nd
ON
installer kaputt? bei mir funktioniert er jedenfalls nicht.
hab dann mit winrar entpackt
Post 10.05.2006, 16:33 Uhr
# 12
Tacticer
ON
Zitat:
Original von froehlich3sk1nd

installer kaputt? bei mir funktioniert er jedenfalls nicht.
hab dann mit winrar entpackt


Von der Mod-Homepage:
"Note: People with 64-bit processors have reported having issues with the installer. If this is the case, then download the Windows/Linux server file and extract it to the appropriate directory. (This is a temporary solution.)"
Post 10.05.2006, 17:28 Uhr
# 13
Timmy
ON
Mhh wie groß ist die mod?? (isdn)
Post 11.05.2006, 13:43 Uhr
# 14
Alpha
ON
30 MB ;)
Post 11.05.2006, 20:28 Uhr
# 15
Timmy
ON
gut dann saug ich mal ^^
Post 12.05.2006, 18:21 Uhr
# 16
Typhoon
ON
ja das spiel ist wirklich schön
Post 03.07.2006, 16:29 Uhr


Seiten (1):  [1]


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