Wie einige unserer User
feststellen mussten löste das letzte Source Engine Update (DoD:S Update) scheinbar einige Fehler im Hammer Editor aus. Unter anderem konnte man Hammer und/oder die Mod entweder gar nicht mehr starten oder es gab Anzeige Fehler im Editor.
Nachdem Valve bereits für das erste Problem bereits vor einigen Tagen einen Fix für das Problem zur Verfügung gestellt hat, gibt es nun ein weiteres SDK Update, das die Grafik-Fehler in der 3D-Ansicht des Editors beheben soll. Das Update gilt sowohl für die Beta-Version des SDKs als auch die bisherige Final-Version.
Zitat: We've released a small Source SDK update to address the issue with the 3D view rendering black in the Hammer editor. This update is now available on Steam.
While we believe this update addresses the major rendering problems that have been occurring, it is possible that some users may still see some rendering abnormalities that we will fix with an additional update next week. Our main focus was to get as many users back to a basic functioning level as quickly as possible.
Please Note:
- You may need to "Refresh SDK Content" from the Source SDK launcher before running Hammer.
- Some video card/driver combinations may still see rendering problems. Please let us know if you do by posting to this thread with your video card model, video card driver version, and DirectX version, if possible.
- There is a known issue that there are rendering problems with some special shaders, such as water and camera materials. These should only occur in the Hammer editor and not in the game itself. This known issue will be fixed with an SDK update.
Thank you for your patience.
Jeff Lane
Valve Software
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In den nächsten Tagen sollen weitere Updates folgen. Die Programmierer arbeiten mit Hochdruck daran die üblen Fehler zu beseitigen, so dass die (Hobby-)Mapper wieder ihrer Lieblingsbeschäftigung nachgehen können.
Wenn ihr weiterhin Probleme mit dem Editor haben solltet, postet diese bitte in unser Editing Forum (ggf. in den entsprechenden Thread).