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Half-Life 2: Deathmatch

HL2DMA - Die AlterNatiVe

10.05.2005 | 21:03 Uhr | von Sm00chY
9.388 Hits
18 Kommentare
1 viewing
Die Half-Life 2 Deatmatch Modifikation AlterNatiVe könnte sich anschicken, dem großen Bruder den Rang ab zu laufen. Denn sie ergänzt das Original um sinnvolle Features und macht den ganzen Spaß noch einen Tick schneller.


Nach dem Download des ca. 40 MB großen Archiv´s, dem Entpacken in den Steam\SteamApps\SourceMods-Ordner und dem Starten miitels Steam dürfte erstmal folgendes auffallen: Nichts. Man wird freundlich vom allseits bekannten HL2DM Startbildschirm angegrinst.

Ein Blick in die Optionen verrät mir, dass ich entweder meine bereits vorhandene Config in den Ordner kopieren, oder alle Einstellungen ein weiteres mal durchführen sollte. Zwei Minuten später connecte ich auf den momentan einzigen verfügbaren Server. Leider sind Dedicated-Server mangels Vorhandensein einer Linux-Variante noch Mangelware. Das Team sucht händeringend nach Leuten, die bei der Erstellung einer solchen helfen können..

Doch zurück zum Spiel. Ich lauf los und wunder mich erstmal. Hab ich meine dicke Pranke zufällig auf der Sprint-Taste geparkt? Nein, dem ist nicht so. Wie eingangs erwähnt, wurde auch die Spielgeschwindigkeit erhöht. Ein Druck jetzt auf die Sprint-Taste lässt mich zum Frettchen auf Speed mutieren. Ich zische durch dm_outpost, die erste Map meines kleinen Mod-Testings.

Hier ein paar Impressionen aus einem kurzen Intermezzo auf dm_outpost:

Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail
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Mehr möchte ich an dieser Stelle nicht verraten. Jeder der gerne HL2DM spielt und Features aus HL1DM vermisst sollte einen großen Blick auf diese Mod werfen.


Hier nochmal die konkreten Änderungen im Einzelnen:
  • ADDED Map-Voting-System, but NO VGUI at the Moment! Will come later...
  • ADDED Made all Models from Singel-Player Mode ready to work with the HL2DM Code. So u can use it in Game
  • CHANGED Some Jumping related variables.... going straight to LongJump (sprint + press jump)
  • ADDED The SecondaryAttack to the Pistol, now its Automatic Shot
  • ADDED Spectate... Made a simple Spectate workin for DeathMatch.... But still working on it to get various Spec-Views
  • ADDED Zooming Function for the 357(Magnum)
  • ADDED Function to turn on/off the LaserDot of the RPG like in HL1, on +attack2
  • ADDED NEW Client-Variable -> cl_autoweaponswitch / default 0 if turned to 1 it will switch Weapons auto... depends on there weight
  • CHANGED Some Speed Variables on Server.... So the Min-Max values are more customized
  • ADDED (Support) for Server-Variables to customize Weapon Damage (NOTE: There are still the Weapon-Defines in the Script Folder which you must use!)
  • ADDED Server-Variables to customize the Max Ammo of the Weapons (Max-Value)
  • ADDED Server-Variables to customize the Spawn-Weapons (ON-OFF)
Folgendes steht bei den Jungs ganz oben auf der ToDo-Liste:
  • ADD GAUSS!
  • ADD LongJump ( The "right")
  • ADD Some other Game-Mod Status
  • ADD MORE Weapon Definitions to customize them!
  • ADD User-defined Colored HUD
  • CHANGE Some of the Original for more customization
  • CHANGE The option to change the default_fov
  • CHANGE Spectate and all of its Modes
  • Map-Votings workin how they should with VGUI for the Clients...
  • Fixed all known Bux of the actuall Version...
Da es sich noch um eine Beta-Version handelt, haben sich natürlich auch ein paar kleine Bugs eingschlichen:
  • When you are in spectate the Weapons will show up (fixed in next Version)
  • The Model Bones are not fully optimmized (fixed in next Version)
  • Map-Voting.. NO VGUI now, so useless to use it now (fixed hopefully in next Version)
Diese sollen allerdings mit der nächsten Version, die folgende Woche erscheinen soll, beseitigt werden.

Auch sonst ist Feedback sehr gerne gesehen. Wenn ihr einen Fehler findet, sonstige Wünsche habt, oder bei dem Erstellen einer Linux-Server-Version helfen könnt, schreibt den Jungs doch in ihr Forum oder bei uns in die Comments.

Von mir erhält diese Mod ein ganz klares !
Weitere News zum Thema:
- HL2: DM AlterNatiVe: Neue Version ist da! (01.08.2008)
- Alle News

Kommentare (18)
Kommentar schreiben | Erweiterten Kommentar schreiben Seiten (1):  [1]


# 1
Sm00chY
ON
Vielen Dank an Stranger für den Hinweis und alle Jungs von der DMA-Mod für die lustigen Matches und ein paar der Bilder!
Post 10.05.2005, 21:05 Uhr
# 2
conan
ON
wow das hört sich mehr als interessant an

obwohl ich es nicht gut finde, dass diese mod raus kommt
das beißt sich ein wenig mit Adrenalin Gamer 2 :(

naja eine von beiden wird sich durchsetzen...... und konkurenz belebt das geschäft ;D
Post 10.05.2005, 21:20 Uhr
# 3
Jasiri
ON
Wah, die Gauss! Da hab ich dann wieder wie in HLDM keine Chancen mehr... ich bin so ein Crossbow-Freak ^^

Hm... Frettchen auf Speed... cool :D
Post 10.05.2005, 21:32 Uhr
# 4
King2500
ON
ah... so ne art DM Plus / Oz Deathmatch / HL Pro für HL2
Post 10.05.2005, 21:36 Uhr
# 5
nxh
ON
wollte nur noch mal anmerken das dieser mod nicht darauf zielt ag2 zu schlagen sonderen eher das relative langweilige original dm etwas auf zu möbeln und die guten alten hl1futures weiter zu führen. denn was früher gut war kann jetzt doch ned eifach vergessen werden :D
Post 10.05.2005, 21:42 Uhr
# 6
[NXH]hackepeter
ON
80.171.126.107:27015 ist grade an..... zum antesten
Post 10.05.2005, 22:15 Uhr
# 7
OiMirko
ON
was isn GAUSS?
Post 10.05.2005, 22:25 Uhr
# 8
pyth
ON
hmmm ag2 ist doch was ganz anderes :)

ich find die mod sehr gut. ist quasi sowas wie hl1dm für hl2.
hoffe dass die mod nicht untergeht und es noch weit schafft!

@OiMirko: klick mal hier (runterscrollen)
Post 11.05.2005, 04:32 Uhr
# 9
LordSavage
ON
klingt alles sehr gut.
werds mal testen, wenn ich zuhause bin.

edit: auch wenn ich die gezeigte map jetzt nicht so toll finde.
Post 11.05.2005, 07:14 Uhr
# 10
flAp
ON
werds mir auch mal anschauen. :)
Post 11.05.2005, 09:16 Uhr
# 11
conan
ON
naa ag2 will auch die elemente aus hl1 wieder rein bringen

und auch nen vote system und so was

was ganz anderes ist es nicht
Post 11.05.2005, 09:41 Uhr
# 12
[NXH]hackepeter
ON
82.72.87.168:27015 HalfLife 2 DM-AlterNatiVe Beta1
Post 11.05.2005, 10:05 Uhr
# 13
updatekiller357
ON
Geil ! ich hab immer hl1 dm gespielt und hl2 dm is gammelig , mit dem mod kommt das alte feeling wieder auf !
Post 11.05.2005, 10:33 Uhr
# 14
Kemar
ON
Was zur Hölle ist "ag2"
Post 11.05.2005, 19:28 Uhr
# 15
[NXH]hackepeter
ON
84.134.53.25:27015 Bad's HL2 Alternativ mod server
Post 11.05.2005, 21:06 Uhr
# 16
nxh
ON
Hi there....

Just wanted to let ya know that we are still alive and the MOD is still in work...

We have 2 good News and 1 bad....

The good News first....

We have the old LongJump(DuckJump) back in the MOD

The 2nd good News is that hopefully this weekend will come the new relase with not so many new features, but some fixes and votemap is running.

And the bad News... There are still no Servers outta there
I hope this will change after this release and the MOD will bring us all loads of fun... The Linux-Version of the MOD is still in work and hopefully available in the next release....

In the meanwhile check out for stuff here, maybe want to give me some little wishes and of course have a watch on this Board for the new release....
Post 27.05.2005, 21:01 Uhr
# 17
nxh
ON
we are back

OK, next round of DM-A is running....

DeathMatch-AlterNatiVe BETA v1.0.2.0

This is the new Release and hopefully not the last

Had to do some *private* stuff last time so thats why the release took so long.
Hope you all enjoy it and have playing....

Like always, for any suggestions and BUG-Reports pls use the Sub-Forum for it

NEW FEATURES:
LJ is workin
We have a RoundTimer now, we need it for some Game-Modes in the Future
Votes are workin now (votemap, votenextmap)
Spectate is workin now 100%
TeamPlay workin now 100% includes a Team-Selection Menu
Changed some Maps within the DM-A PAckage *read the Note for it

CHANGELOG:
Added Final Code for the Voting-System and reworked it
Added A little RoundTimer like the known Timeleft
Added Final Spectate Code and reworked the old
Made some changes on the Code for TeamPLay (Spectate related most)
Added the old good LongJump(DuckJump)
Fixed the reload BUG of the Crossbow..
NOTE: Its not really a BUG, it seems like valve just never expected someone will change the Clipsize of it?! *lol*
Added a Team-Selection Menu when TeamPLay is running
Changed some Code on the Spectate-GUI Now u see Team-Scores if TP is running
Changed the Maps coming with the DM-A Package *pls read the Note
Changed the Background-Picture (will not be the last )
Changed the speed of the Automatic-Shot Mode from the Pistol
Changed the Weapon-Reload Time, dont depends anymore on SequenceTime
Added missing Sprites and Materials from the Map Frenzy
Added New UserCommands in the Key-Bindings-Options for spectate and Console
Changed Fraglimit now its 50 standard
NOTE: if a evil Admin forget to set it in the serverconfig


INSTALL-NOTES:

CLEAN INSTALL (NO previous Version of DM-A)
=============
There are 2 ways you can go to install this MOD

1. Extract the Content of the Archive anywhere and Copy the hl2dma Folder to your
<PATHTO>/Valve/steam/SteamApps/<account-name>/SourceMods/ Folder and if you have done it correct, it will show up in
the Third Party Games in your Game List.

2. Extract the Archive direkt to your <PATHTO>/Valve/steam/SteamApps/<account-name>/SourceMods/ Folder and if you have done it correct, it will show up in the Third Party Games in your Game List.


INSTALL WITH PREVIOUS VERSION OF DM-A
=====================================
If you allready had a Version of DM-A running please delete the folder DM-AlterNatiVe under your /Valve/steam/SteamApps/<account-name>/SourceMods/ Folder and follow the STEPS of a clean install.



NOTE: CREDITS
=======
We haven´t copied anything out of any MOD, if you think im wrong please Contact us
dma@steam-games.de and let us know if anything is under CopyRight etc. So if you think
you should get Credits for anything on this MOD please let us know.


Feedback
========
We want to hear about everything! Any errors, BUGS or warnings you get in the console or in-game, and missing sounds or textures you find, let us know! www.steam-games.de/dma/
If you just want to talk your welcome!

NOTE: If the MOD crashes it will generate a <number-text-number>.mdmp File. Please attach it to your Post in the Forum, or just email it to me with a little description what you did or what happend while crashing. If you want to email me the File use -> dma@steam-games.de


And now enuff of talking.... Download it and let´s go!

take this link 4 dl the mod
http://www.steam-games.de/dma/download/index.php?ACT=dl&id=2
Post 29.05.2005, 13:39 Uhr
# 18
undoky
(Gast)
man kan es nicht runter laden!

die seite geht nicht,....

kan mir das vieleicht jeamnd schicken? währ super nett

icq-214467312
Post 27.02.2008, 15:43 Uhr


Seiten (1):  [1]


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