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Half-Life Mods

Sands of War 1.3 released

19.09.2004 | 01:13 Uhr | von Geist
5.978 Hits
6 Kommentare
1 viewing
Seit kurzem steht die neue Version von Sand of War zum Download bereit. Die harte Arbeit des Entwicklerteams spiegelt sich auch im Changelog wieder, welches dieses Mal entsprechend lang ausfällt.

Auf der Downloadseite werden sowohl eine Full-, als auch eine Updateversion angeboten. Die komplette Liste der Änderungen bzw. Neuerungen findet ihr folgend.

Changes/Additions:
  • New map: SoW_riyaq
  • Updated map: SoW_nbz (New CoDe spawn, spawn protection and better textures)
  • Updated map: SoW_hangar (Replaced crates with real detail, added structures and trees to the desert, fixed basement flag exploit and improved Aim spawn)
  • Manual!
  • Majorly improved LQ versions of all weapons. Huge performance gains!
  • MP3 entity!
  • New skin for the PSG1.
  • Added mapcycling
  • Updated sow.fgd to version 1.15 (Added support for mp3 playing entity, fixed door blocking, removed unused classes, changed some standard values and descriptions, added 3 new game entities)
  • Slowed down sprinting
  • When changing team you only die if you aren't allready dead.
  • Changed so it says "1 player" in teaminfo instead of "Players: 1".
  • New way of showing the flags on the HUD
  • Instead of "0" in latency it now says "Host".
  • Entity respawn! (breakables still don't reset).
  • Removed health and armor from backpacks
  • Removed "new game" option in Steam
  • Replaced the ugly crosshairs
  • Crosshairs are smaller and has a better rendering mode
  • Minor updates to title.txt
  • Added "\n" (end line) to some error/console messages.
  • Flag capture gives 1 flag instead of 2 frags
  • Delay before reseting the game after every flag has been captured (mp_newrounddelay)
  • Freeze time when all flags have been captured and all players have respawned (mp_freezetime)
  • When selecting team you can no longer select to be spectator by pressing '6'
  • Delay when proning before you can deprone again.
  • You can now zoom with the OICW (secondary fire).
  • Moved the weaponbox away from the radar.
  • Warehouse and Tigris did not meet the high SoW standards and have therefore been removed
Bug fixes:
  • Fixed eye position on Walther
  • Fixed loading SoW_desertmines
  • Fixed missing sprite for SoW_tigris
  • Fixed a bug related to being stuck when spawning
  • Autoassign team now works.
  • Team specific weapon models are now all selected acording to team instead of class.
  • Now you don't drain stamina, when you push the sprint key, unless you're moving.
  • Removed unused flag and map models
  • Removed crosshair on PSG 1 while not zooming
  • Bound classmenu and selectteam to "o" and "p" as default
  • Fixed file extension for Desertmines info text.
  • Fixed invisible tripmine laser
  • The dead will now rest in peace (no more spinning corpses)
  • Removed Infrared from key bindings, as it dont exist in SoW

Sands of War

Engine: Half-Life Mod
Typ: Multiplayer
Released: 20.03.2003
Tags:  First Person, Gegenwart, Klassensystem, Shooter, Team gegen Team

Kommentare (6)
Kommentar schreiben | Erweiterten Kommentar schreiben Seiten (1):  [1]


# 1
DEKK
ON
Nach 5 Jahren gibt es immer noch Mods, von denen ich noch nie was gehört hab'. Lohnt es sich denn, die 50mb zu ziehen?
Post 19.09.2004, 01:18 Uhr
# 2
happyernst
ON
hehe kenn das auch nich :P
Post 19.09.2004, 03:33 Uhr
# 3
sturmhaube
ON
Ich habs mir ma gesogen. Das Problem ist, es gibt keinen einzigen Server und außerdem haben sie die Models und Animationen aus CS geklaut.Insgesamt ist es ne Mischung aus CS und DoD. Also ich würds empfehlen, sich ihn net zu saugen.
Post 19.09.2004, 07:37 Uhr
# 4
smash
ON
Joa - Die Mod wirkt etwas einfach mal so lieblos "zusammengekleistert". :rolleyes:
Post 19.09.2004, 10:28 Uhr
# 5
mywo0kie
ON
hab mir mal die map reviews angesehen, schaut gnaze nett aus....ich werds mir mal saug0rn :]
Post 19.09.2004, 10:38 Uhr
# 6
DEKK
ON
Nee nee nee...

Auf manchen maps hab' ich mehr als 3.000 wPolys - das schaff' ja sogar ich nur ganz selten ;) - und die maps haben keinen durchgehenden Standard. Einige sind sehr gut und ordentlich umgesetzt, andere wiederum sind potthässlich oder laufen einfach zu langsam.

Außerdem hab' ich haufenweise kleine Ungereimtheiten gefunden (nach 30 meter Sturz nur 10 HP Abzug??), und die Waffenmodels haben das gleiche Problem wie die Maps. Das Messer und die 'Sniper Rifle' sind hässlich wie die Nacht, und zudem nur dürftig animiert.

Schließlich ist auch das Gameplay nix neues. Flaggen cappen kenn' ich schon aus Firearms, und das ist um Welten besser ausbalanciert - auch wenn die meisten FA-maps keinen Preis für die Optik gewinnen...

Also ich sehe ja, dass die Jungs sich stellenweise Mühe gegeben haben, aber ich würde einfach sagen, dass die sogenannte 1.3 nicht weiter als eine interne Alpha ist.
Post 19.09.2004, 14:30 Uhr


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