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CS: Global Offensive

Patch: CPU-Diagnose, Map-Fixes und mehr

24.07.2014 | 16:21 Uhr | von pyth
8.126 Hits
2 Kommentare
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Auch diese Woche hat Valve wieder ein Update für Counter-Strike: Global Offensive veröffentlicht. Dabei handelt es sich hauptsächlich um Map-Verbesserungen und sonstige Kleinigkeiten. So kann das HUD nun bei der Verwendung von zwei oder drei Monitoren stärker zusammengerückt werden. Auch haben Serverbetreiber jetzt die Möglichkeit, eine Grafik festzulegen, die im Zuschauermodus am Bildschirmrand angezeigt werden soll. Außerdem zeigt das Radar nun die komplette Karte, sobald das Scoreboard angezeigt wird. Dieses Verhalten kann jedoch in den Optionen abgeschaltet werden.

  • [UI]
  • safezonex’s min value can now go as low as 0.28 with triple monitor setups and will allow a min value of 0.475 with double monitor setups.
  • Added convar sv_server_graphic which allows the server to specify a 360×60 px image file (must be 16k or smaller) in /csgo/ that will display in the spectator view. Supports PNG transparency.
  • when the scoreboard is up, the radar will now switch to the square “overview” mode (disable with cl_radar_square_with_scoreboard, or in the Game Settings menu)

  • [MISC]
  • Fixed a crash on round end/restart or player spawn if a player was parented to another entity that was cleaned up.
  • Increased session communication buffer size to allow for up to 64-player sessions.
  • Added experimental cpu_frequency_monitoring convar to detect thermal throttling. If you have CS:GO performance problems on Windows, add “+cpu_frequency_monitoring 2″ to the CS:GO command line to see if CPU thermal throttling is an issue. If the displayed CPU frequency percentage drops below about 80-85% then you may have a problem with your CPU slowing down due to overheating. If it drops below 50-55% then you may have a serious problem. CPU overheating can be caused by overclocking, insufficient cooling, insufficient airflow, failing or dirty fans, or other causes. The CPU frequency results are displayed with cl_showfps or net_graph. For more detail see https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2715-YIPD-6873
  • Added engine_no_focus_sleep convar (default value 50 milliseconds), which controls the amount of time the engine sleeps per frame when the game is not in focus.
  • Fixed incorrect material property on some breakable doors and scaffold models

  • [SDK]
  • Added a few more location “Place Names” for use by level designers

  • [CACHE]
  • Added solidity to gates in b halls and ct garage to allow for nade creativity.
  • Improved readability in B heaven.
  • Improved readability by quad.
  • Improved lighting by forklift.
  • Improved prop-consistency by quad by adding more rigid edges.
  • Increased visibility in vent.
  • Fixed missing texture issues.
  • Fixed various lighting issues.
  • Fixed texture translation issues.
  • Added clipping to prevent an exploit boost.
  • Slightly increased vent lighting.
  • Minor but important change to shadowing in some rooms.

  • [INSERTION]
  • Added fences/fallen trees/cliffs around the map to reduce the ammount of invisible walls.
  • Added a small window above the backdoor in the barn.
  • Added a big rock next to “SeaRock”.
  • Minor gameplay tweaks.
  • Optimized the villa (thanks to Glitchvid).
Wer in CS:GO mit Performance-Problemen zu kämpfen hat, kann nun mit dem Befehl cpu_frequency_monitoring 2 seinen CPU-Takt überwachen. Dabei wird alle zwei Sekunden die aktuelle Prozessorfrequenz abgefragt und in der Konsole ausgegeben. Ist cl_showfps oder net_graph aktiviert, kann der Wert auch darüber abgelesen werden. Sollte der angezeigte Prozentwert unter 80-85% fallen, könnte ein Überhitzungsproblem der CPU vorliegen. Bei Werten unter 50-55% sollte man sich ernsthaft Sorgen machen und die Kühlung überprüfen. Valve verweist dazu auf einen englischen Support-Artikel.

CS: Global Offensive

Genre: Shooter
Engine: Source
Entwickler: Valve
Release: 21. August 2012
Plattform: PC, Xbox 360, PS3, Mac

Kommentare (2)
Kommentar schreiben | Erweiterten Kommentar schreiben | Kommentare im Forum Seiten (1):  [1]


# 1
Kyle07
ON
Ich hatte Performance Probleme. Aber sehr komische. Es kam mir so vor, als hätte ich nichtmal ne Sekunde lang ein eingefrorenes Bild gehabt.
Niedrige FPS waren es nicht, aber dennoch sah es nicht flüssig aus.

Komisch, in der letzten Partie war alles normal und ich hatte wieder 60 fps.
Das Problem war aber nichts einmaliges.
Ich dachte schon eine gewisse zeitlang, CS:GO würde die Source Engine an ihre Grenzen bringen.
Post 24.07.2014, 16:43 Uhr
# 2
Voodoo1988
ON
CPU Diagnose?
Naja...

Früher hab ich wirklich oft diese sogenannten Memory Leaks gehabt
und das lag 100%ig nicht an der CPU.

Vor allem weil jedes andere Spiel dieses Problem nicht hatte aber CS GO nach 5 Maps nur noch mit 40 fps gelaufen ist (angefangen bei konstenten 120+)

Hoffentlich gehört dieses Problem bald der Vergangenheit an weil das überhaupt nicht zu Valve passt.
Keine Ahnung was bei dieser Entwicklung schief läuft.
Post 24.07.2014, 18:19 Uhr


Seiten (1):  [1]


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